-
Smartphones
-
- De App Lounge uitgelegd
- De melding 'Kan route niet berekenen. Onvoldoende geheugen'
- Internet op de telefoon is heel traag
- De BlissLauncher en aanpassingen
- Toetsenbord en alle instellingen
- De telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen
- Een app (Brave browser) op de /e/OS telefoon installeren
- Hoe zorg ik ervoor dat ik data in het buitenland tot mijn beschikking heb?
- Back-up en restore jouw /e/OS telefoon
- Apps niet meer in de AppLounge. Wat kan ik doen?
- Contacten importeren op je /e/OS telefoon
- De telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen
- Emoticons bij het SMS-en
- De zoekmachine aanpassen in de Brave browser
- Foto's op de SD kaart opslaan
- Wat als eerste te doen met de /e/OS telefoon?
- Telefoon gegevens overzetten op de laptop of pc
- Wifi op de smartphone instellen
- Contacten exporteren op je oude Google Android telefoon
- Murena.io account op de /e/OS telefoon
-
-
Computers
-
- RiseUpVPN installeren op de Linux computer
- Lettergrootte op de Linux laptop
- Overzicht van Linux Mint en de standaard geïnstalleerde programma's
- Overzicht van beheer programma's
- Overzicht van voorkeur programma's
- Microsoft Office bestanden en LibreOffice bestanden
- Linux start niet op. Ik krijg een boodschap met Busybox en initramfs op mijn scherm. Hoe los ik dit op?
- Er wordt steeds een authenticatie gevraagd voor de sleutelbos maar die heb ik niet. Hoe los ik dat op?
- Bijwerkbeheer geeft een foutmelding, E: dpkg wordt onderbroken; voer handmatig 'dpkg –configure -a' uit om het probleem te verhelpen
- Verbinding maken met wifi op de laptop.
- Upgrade van Linux Mint 21.3 naar Linux Mint 22
- Hoe upgraden naar Linux Mint 21.3
-
-
Privacy veilig gebruik
-
Algemeen
Hoe zorg ik ervoor dat ik data in het buitenland tot mijn beschikking heb?
Wat as data in het buitenland niet lijkt te werken.
Ga naar Instelllingen – Netwerk en Internet – Simkaarten – dan jouw Simkaart kiezen.
Op deze pagina moet Mobiele data en Roaming aangevinkt zijn.
Onderaan op deze pagina kun je het correcte Toegangspunt kiezen. Dit zal waarschijnlijk het probleem oplossen. Als je op een telefoon kijkt welke wel werkt kun je daar waarschijnlijk kijken wat het correcte Toegangspunt is.
Als dit niet blijkt te werken kun je het correct netwerk kiezen, als dit niet de correcte blijkt te zijn. Dit doe je door ‘Netwerk automatisch kiezen’ uit te zetten en bij ‘Netwerk kiezen’ de correcte te selecteren. Kijk dan ook weer op de andere telefoon welke het correcte netwerk is.
Je kunt ook contact opnemen met de provider van de SIM kaart die je gebruikt en een hen vragen wat de correcte instellingen zijn.
Succes!